Usein kysyttyä
Mikä Hyviö on?
Hyviö on vaikutusten ja vaikuttavuuden mittaamisen työkalu yrityksille ja organisaatioille.
Palveluntarjoajan on mahdollista seurata palveluidensa vaikutustietoa kolmella eri tasolla:
- organisaatiotasolla
- palvelutasolla
- asiakastasolla.
Mikä Hyviö ei ole?
Hyviö ei ole asiakkaiden oman henkilökohtaisen toimintakyvyn tai aktiivisuuden mittaamiseen käytetty alusta, vaan se on kehitetty palveluntarjoajan näkökulmasta mittaamaan työn tuloksia, toimintaa, vaikutuksia ja vaikuttavuutta. Hyviötä ei voi käyttää asiakkaana ilman, että asiakas on ensin liitetty palveluntarjoajan asiakaslistalle. Hyviöstä lähetetyty mittarit ja kyselyt on palveluntarjoaja valinnut asiakkaalleen lähteväksi.
Miten aloitan Hyviön käytön palveluntarjoajana sen jälkeen, kun olen saanut tunnukset?
Suosittelemme toimimaan alussa seuraavan järjestyksen mukaisesti:
- Luo palvelu
- Luo mittarit
- Ajasta mittaukset halutessasi
- Lisää asiakkaat palveluun
Suosittelemme, että luot ensin testipalvelun haluamallasi nimellä. Kutsu itsesi asiakkaaksi eri sähköpostilla (samalla sähköpostiosoitteella ei voi olla samassa organisaatiossa sekä työntekijänä että ammattilaisena).
Näin voit testailla kaikkia näkymiä turvallisesti sekä asiakkaan että ammattilaisen näkökulmasta. Ethän sekoita ”oikeita asiakkaita” luomaasi testipalveluun, jotta kerätty data ei vääristy. Ei ole tarkoituksenmukaista, että haluat kerätä vaikutustietoa ”leikkiasiakkaista” ja oikeista asiakkaista sekaisin. Erota heidät palveluissa toisistaan.
Hyviössä puhutaan palveluista. Mitä tällä tarkoitetaan?
Palvelulla tarkoitetaan esimerkiksi ryhmää, interventiota tai toimintaa, jota toteutetaan eri paikkakunnilla. Palveluita voi luoda useita. On hyvä erottaa palvelut omikseen erilaisen sisällön perusteella. Esimerkiksi liikuntaneuvontaa voidaan toteuttaa kahdessa eri paikassa, jolloin eri paikat kannattaa luoda omiksi palveluikseen. Tälläin tieto ja data kertyy paremmin vertailukelpoiseksi.
Hyviön palveluntarjoajan käyttöliittymän logiikka on seuraava:
- luodaan tili organisaatiolle (esim. yritys, säätiö) eli palveluntarjoalle
- organisaatio luo palvelut
- luodaan palveluun mittarit ja asiakkaat
Miten aloitan asiakkaana Hyviön käytön?
Palveluntarjoaja lähettää sinulle kutsun rekisteröityä Hyviön käyttäjäksi. Rekisteröidy ja pääset vastaamaan palveluntarjoajasi sinulle lähettämiin kysymyksiin. Katso ohjevideo vastaamisesta.
Miksi kysely näyttää olevan kirjoitettu huonolla suomenkielellä tai siasaksaksi?
Jos käytät Chrome-selainta ja sinulla on käytössä automaattinen Google -kielenkääntäjä, saattaa teksti näyttää huonolta suomelta, etkä ymmärrä kysymystä.
Valitettavasti Hyviö-tiimi ei voi korjata ongelmaa, mutta ottamalla alla olevan videon mukaisesti Google-kääntäjän pois päältä tai kumoamalla toiminnon, ongelmaa ei pitäisi ilmetä. Voit myös vaihtaa selainta. Pahoittelemme aiheutunutta mielipahaa.
Lisää kysyttävää?
Kerromme mielellämme lisää tai autamme ongelmatilanteissa. Ota yhteyttä ja palaamme pikaisesti asiaan!